מעבר לבית אבות – כל מה שחשוב לדעת

מעבר לבית אבות סיעודי הינו תהליך מורכב למטופל ולמשפחתו, הן בצד הרגשי, הלוגיסטי ולעיתים אף בצד הכלכלי שבו במקרים רבים נדרש המטופל ומשפחתו להשתתף בעלויות האשפוז.

מעבר לבית אבות והחלופות 

המשפחה מתמודדת כבר זמן רב בטיפול המסור בהורה ששוהה בבית. יתכן ואפילו הגעתם למצב של ביקורים חוזרים בבתי החולים ואולי אפילו בשיקום והמצב מתחיל להיות קשה. היכולת של בני המשפחה לטפל בצורה האופטימלית כבר איננה כמו בתחילת הדרך.
לאורך השנים התחלפו המטפלים, באו והלכו. אתם עושים משמרות בין האחים לעזרה בטיפול אבל האם אתם עדיין יכולים לתת לאבא את הטיפול לו הוא זקוק? זה כבר לו אותו טיפול שהיה לפני מספר שנים.
השיחות בן האחים מגיעות להתלבטות בין מעבר לבית אבות לבין המשך טיפול ביתי, למקום שבו אבא רגיל להיות ובו ביקש להישאר גם שמצבו הרפואי יתדרדר.
יחד עם זאת בבית אבות יוכל לקבל יחס אישי, טיפול של צוות רב תחומי וחברה מסביב שאותה לא יוכל לקבל בבית.
ולכן בשלב הזה אולי נכון מבחינתכם להתחיל ולבחון בתי אבות ולבדוק האם זו החלופה המתאימה עבור אבא בשלב הזה.

מי משלם עבור בית אבות בעת מעבר לבית האבות?

שלב חשוב בבדיקת מעבר לבית אבות הוא הצד הכלכלי, להבין מי משלם על בית האבות, האם משרד הבריאות עוזר בעלות האשפוז ואיך הילדים משתלבים בכל הסיפור של התשלום.
משרד הבריאות מסבסד את השהות בבית האבות בעזרת "קוד משרד הבריאות" לזכאים.
תהליך הבדיקה כולל מספר פרמטרים כלכליים שאותם תוכלו לבדוק  מחשבון גובה השתתפות בעלות אשפוז סיעודי אותו מציע משרד הבריאות לצורך בדיקה להורים ולילדים.

איתור ומציאת בתי אבות מתאימים

אחרי שהבנתם את הצד הכלכלי, קיבלתם החלטה שאתם מתחילים לבדוק את החלופה של בית האבות חשוב להתחיל לצמצם אפשרויות לפי:
הסטטוס הרפואי – למצוא את המקום עם המחלקה המתאימה לסטטוס הרפואי – סיעודי או תשוש נפש
הטיפול הרפואי – אלו שמתאימים למצבו הבריאותי של ההורה
הסטטוס הכלכלי – פרטי או בית אבות שעובד עם קוד משרד הבריאות
המיקום הגאוגרפי – המיקום שבו המבקרים המרכזיים יוכלו להגיע

ביקור בבתי האבות שעונים לכל הקריטריונים שלכם

התקדמת לשלב הבא, מצאתם את בתי האבות העונים לרוב הקריטריונים שלכם. עכשיו קיימו איתם שיחת טלפון ראשונית כדי לוודא שאכן עונים לצרכים של של ההורה ולכם כמשפחה מטפלת.
תאמו את הביקורים באותם ביקורים ובקרו כדי לראות את המקום, המחלקות, הצוות המטפל והצוות שמנהל את המקום. 
קיימו שיחות עם מספר משפחות במקום כדי לשמוע את מידת שביעות רצונם מהמקום.

יום המעבר לבית האבות הגיע 

קיבלתם את ההחלטה על כניסה לבית אבות, בדקתם את המשמעויות הכלכליות, ביקרתם במספר מקומות וקיבלתם את ההחלטה לבחור בחלופה של בית אבות.
הנה הגיע היום שתוכננה הכניסה. חשוב שתפנו מספר שעות או אפילו את כל היום כדי להתרכז במעבר והכניסה כדי שגם שלב ההתאקלמות יעבור בצורה טובה. מגיעים עם ההורה למקום לפגישה ראשונה עם הבית החדש שלו, להכיר את בית האבות, את החדר ואת השותף לחדר.
להבין מה סדר היו ומי הצוות שמטפל בהורה. בסופו של דבר אתם מכירים את ההורה הכי טוב, מה האופי שלו, מה אוהב ומה מפריע לו. חשוב שתשתפו את הצוות המטפל בכל הנושאים האלו כדי שיוכלו לעזור לו בקליטה ובהתאקלמות בהמשך.

לפרטים ושיחת ייעוץ ללא עלות צרו קשר >> 072-334-0776